A huszonévesek a technológia használóinak élvonalába tartoznak, ez pedig befolyásolja vásárlási szokásaikat, bár a várakozások ellenére 70 százalékuk inkább üzletben szeret vásárolni, nem pedig online. Fizetésük felét szórakozásra költik, de 49 százalékuk nem engedheti meg magának, hogy elköltözzön a szülői házból. Egy jobb fizetésért vagy jobb irodai környezetért könnyen munkahelyet váltanának.
A 22-29 éves fiatalok 12 országban élő 13 ezer tagját kérdezte életmódjukról, munkájukról és szórakozási szokásaikról a világ vezető ingatlan-tanácsadója, a CBRE az egyik kutatási projekt során a, hogy kiderítse, milyen trendek várhatóak az ingatlanpiacon.
Ők az első "digitális bennszülött" generáció. Az online világ bármely részéhez való azonnali hozzáférés ahhoz az elképzeléshez vezetett, hogy ezt az azonnali elérhetőséget az élet minden területén érvényesíteni kellene. A kutatásban részt vettek közel fele azt szeretné, hogy azonnal képes legyen megszerezni a kívánt terméket; megnézni, tapintani, érezni, tesztelni és kipróbálni is szeretnék a boltban. A megkérdezettek kétharmada a házhoz szállítást preferálja online vásárláskor, majd a munkahelyre való szállítást, a felvételi pontra való szállítás viszont csak a 3. opció náluk.
A kutatás arra is rávilágít, hogy ez a generáció jelentős kihívásokkal is küzd, például a megfizethető lakhatás terén, amit az ingatlanárak és lakbérek magas szintje, illetve a megfelelő munka hiánya súlyosbít. A megkérdezettek közel fele (49%) így még mindig szüleivel él, 74 százalékuk szerint fizetésük nem tart lépést az albérleti díjak emelkedésével és ez a fő ok a családi otthon el nem hagyására.
A kutatás a fiatalok munkahelyre és munkával kapcsolatos attitűdjére is kiterjedt. A fiatalok 64 százaléka szerencsésnek tartja magát, hogy van munkája, és arra számít, hogy karrierje során kisszámú cégnél fog dolgozni. Mindazonáltal a lojalitás szintje esetükben alacsony,
A CBRE felmérése szerint 78 százalékuknak a munkahely minősége kulcstényező a munkaadó kiválasztásánál. Még mindig a fizetés és egyéb juttatások a legfontosabbak, de ha a pénz nem szerepel a tényezők között, a munka-élet egyensúly lesz a legfontosabb olyan faktorokkal együtt, mint például a jobb irodai környezet. A fiatalok 69 százaléka úgy válaszolt, hogy más juttatásokról lemondana a jobb irodai környezetért, ami alátámasztja az ingatlanfejlesztőkre és tulajdonosokra nehezedő nyomást, hogy optimális munkakörnyezetet alakítsanak ki a legtehetségesebb munkavállalók megnyerése és megtartása érdekében.
Megosztás a facebookon